Saturday, January 23, 2010

Gott Nytt År.

Det är nytt år nu, som om det skulle spela roll, men nytt år är det, och nya äventyr för Tom och Huck. Tvåtusentio. En stjärnraket som exploderar vackert mot den svarta himlen. Det är mycket på gång, en porträttutställning, ny bok, flera spännande projekt och en pågående utställning som verkar förlängas. Livet leker som livet ska lekas och utanför skiner solen på mig idag. Snart ska jag sätta mig i en bil och åka genom landet mot en film som ska göras, som måste göras, en film som jag tror kan bli både viktig och nödvändig. Det är så det är och det finns ingenting att klaga på här. Allt som saknas är en katt. En spinnande katt i natten, och den katten är nog jag, eller mer du.


Bilden. Paris i höstas. Där ska jag bo när sommaren nästan är slut.

T.