Monday, April 9, 2007

Fy Fan.

Har samlat mig. Alla bilderna är ramade. Undrar om HCB eller Koudelka ramade sina bilder själv. Antagligen. Själv är bäste dräng. Men jag skulle inte gjort det om jag fick välja. Inte hängt heller för den delen. Det är knäppandet som intresserar mig. Då lever jag. Allt annat är något nödvändigt ont. Som att dra ut en tand var det någon som sa.

I morgon ska skiten hängas. R ska hjälpa mig. Det tackar jag för. Ser det inte bara som att han hjälper till, ser det mer som att vi får tillfälle att samtala, samtala om vårt bokprojekt. Det kommer att bli grymt. Kommer att bli rått. Ett samarbete mellan fyra punks. Punks som tagit olika vägar genom livet. Men som alla fortfarande har kvar sina rötter. Livsfarliga blir vi. Punks som ser på punken på olika vis.

Se det som ett tips. Arbeta med människor som du tror på. Som har ett eget driv och är sin egen piska. En del människor tar energi. Andra ger. Tänk på det.

På lördag är det vernissage. Vad ska jag göra där. Bilderna får väl tala. Pibe ska läsa, det är bra, han gör det bättre. Bättre än jag. Det känns skönt.


Fy fan. I går hade jag en grym kväll. Fy fan vad brutalt jag blev omhändertagen. Wow. Är fortfarande helt vimmelkantig. Fy fan.

T.