Tuesday, April 26, 2011

Judy Garland.

Idag börjar jag med ett citat av Jan Guillou i Aftonbladet.

"Något är fundamentalt fel bland de elektroniska debattörerna när en kolumn om vargar föranleder 973 inlägg och en ­kolumn om Sveriges antidemokratiska ­terroristlagstiftning bara leder till 93 inlägg."

Det är tisdag nu men det borde vara måndag och fredags var det söndag men egentligen var det faktiskt fredag och jag förstår som vanligt ingenting. Dagar och veckor blir till månader och år och mitt liv pendlar mellan ytterligheter, ena dagen sitter jag i ett glaspalats i huvudstaden och diskuterar eventuella samarbeten med ett av världens största kameramärke, andra dagar behandlar jag filosofiska frågeställningar med några luffare över ett par burkar folköl på bänkarna i parken när vårsolen skiner. Människor är bara människor oavsett kläder och frisyr och det är så vi bör mötas. Det är ju bara så det är. Eller som Judy Garland en gång sa: Be a first rate version of yourself. Inget konstigt egentligen. Egentligen.

Kanske är det även så vi bör möta vargen. Vi människor är bara människor som bor i hus och vargen är bara varg som bor under träden i skogen. I det gränslandet får vi balansera.

T.