Friday, May 16, 2008

Ännu En Taube.

Med gamla X2000, ett tåg mot Malmö, vi stannade i Alvesta och lastade frö. Då träffade jag i vänthallen på SJ,s kontor, en man från Örebro som hade mött min bror. Men det var inte detta jag skulle tala om, det var om mannen själv, och hans namn var Tomas Degerman. Jag smugglade åt honom en liten bit, han var från Kristianstad och uppväxt i Klit. Han talade med polisen och biten den blev klar. Vi lämnade Alvesta och körde till en bar. Det blev en del problem men Tomas han bara log, i Sundsvall, i Kramfors och i hela norrlands skog.

På nittiotalet kom jag till norrland som student. På vintern fick vi en vattenläcka ifrån nord, lärarn, rektorn och allt gick över bord. Eftersom jag nu var äldst i klassen tog jag nu befäl, och åkte med Niklas till söder och allt gick väl. Men när jag kom till Malmö blev där rättegång, men jag gick klar och stack till Köpenhamn, kom i själva ruschen och reste för den skull till fristaden i min famn, ute på Amaager, jag ville gräva guld, jag vaska och skötte min affär. När jag kom ut till Norrebro, ja då var jag miljonär.

Jag ville ut luffa, jag ville lukta frihet, jag köpte mig en biljett och till Hamburg mig begav, jag började plåta och tappade mitt guld, förlorade en halv miljon...


T.